Men vad beror detta på?

Från att befinna mig på olika platser i sverige, har jag helt plötsligt hamnat i Afrika. Varför! Ja inte vet jag. Rätt vad det är byts huset i skåne ut mot ett tältläger i öknen, svenska får byts ut mot urtidsdjur.....Men jag bryr mig inte om det utan hänger bara med på resan. Tror att jag behöver kontrasterna för att orka fortsätta måla, det får inte bli för tråkigt. Ungefär som att stanna på en plats för länge, när man har gjort det är man färdig att gå vidare och upptäcka någonting nytt. Det är nog det jag gör....Upptäcker hela tiden någonting nytt.

Känner mig rätt splittrad i det där, för när jag gick min konstutbildning så fick jag höra att när man har utställning ska man jobba utifrån ett tema eller en tanke. En röd tråd ska hålla ihop utställningen på ett eller annat sätt. Har så svårt, måste helt enkelt måla där jag befinner mig för stunden. Kan inte bara bestämma att nu ska jag bara jobba med det här. Det är inte jag. Kanske jag lär mig eller så kanske jag fortsätter så här.....Vi får se....

En person sa till mig en gång " Anne-Lie du måste bestämma vad du ska göra med ditt liv, du måste förstå att ingenting bara kommer till dig automatiskt". För den här personen handlade det om studier/karriär som är = identitet och lycka. Problemet är att jag inte vill bli något mer än den och det jag är. En person med massor av ideér som inte riktigt vet hur ETT liv ska räcka till för att förverkliga alla drömmar. Hela tiden kommer jag på saker jag vill göra, kurser jag vill gå för att lära mig sådant som intresserar mig och som jag kan ha användning utav i mitt yrke som samtidigt är mitt liv......

Nog om detta! Häng med till savannen i stället......

image101        image102        image103

"urtidsdjur i grottan"                       "urtdidsdjur på savann"            "urtidsdjur på savann"


Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag ääälskar afrikamotiv och de här tavlorna var ju bara föör coola! Skitsnygga! :)

2007-09-04 @ 11:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0