Ha! Nu kom jag på det......

I det förra inlägget skrev jag lite om det här med att man inte ska var för spretig i sitt konstnärsskap. Helst ska en röd tråd på ett eller annat sätt löpa genom en utsällning. Med tanke på att jag har har lite svårt för det där så har det också varit svårt att uttrycka i ord eller i ett cv vad jag målar och vad som inspirerar.
Nu har jag kommit på det! Och det är fenomenalt för jag behöver inte känna mig tvungen att hålla mig till vare sig det ena eller andra. Ha! Gud vad skönt det känns.
 
Här kommer det........

Jag inspireras av allt jag ser och hör. Samlar på mig intryck, färger och former. Slumpen får avgöra vad eller vem som får den äran att utvecklas på målarduken. Hus/boningar i olika miljöer, kvinnor och djur är återkommande i mina målningar. Fri tolkning, fantasi och lite humor. Ofta finns det också en liten historia bakom var och en efterssom jag också älskar att skriva........

Som sagt så samlar jag på mig färger och former. I våras när det fullständigt exploderade i naturen fylldes mitt huvud med det här................

image104         image105        image106


image107          image108         image109  

" exposion 1-6 "
400:-/st
Nr 2 och 5 är Sålda.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vilka fina tavlor! Härliga färger!

2007-09-04 @ 11:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0