Bygga, bygga, bygga......

Från det att jag var liten har jag tyckt mycket om att måla hus. Då var det ofta en liten röd stuga, ett äppelträd och en sol i ena hörnet, så där som de flesta målar då. När jag blev äldre koncentrerade jag mig mer på själva insidan och det tredimensionella. Möblerade och inredde. När jag var 20 ritade jag vårt första hus, viss konstruktonshjälp fick jag förstås utav min styvfar Yngve som är byggnadsingengör. Det har nu gått 22 år sedan dess och under den tiden har jag tillsammans med min man hunnit rita, bygga och inreda ytterligare 3 hus, däremelllan tog vi oss an ett renoveringsobjekt. Där vi bor nu trivs vi så himla bra, det känns både skönt och jobbigt på samma gång. Det innebär också en viss begränsning........
Så med anledning av det så får jag tillfredställa mitt behov genom att bygga städer på målarduken. Jag bygger och river ner, löser upp, förankrar, sätter in fönster för att sedan kanske spika igen dom med fönsterluckor. Det är en lång process innan jag känner mig fullt nöjd med min stad...........

image99 

" storstad I "
1500:-
Såld.




  
 image100

 " storstad II "
1500:-
Såld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0