Asfaltsblommor finns dom?

Har så svårt att förstå mig på dom som påstår sig vara asfaltsblommor. Finns dom? Hur ser dom ut?  Vad lever dom av? avgaser, asfalt och betong? Låter inte som om den är speciellt vacker, och inte kan den må speciellt bra heller.
Nej, tacka vet jag de fina ängsblommorna, de som växer som bäst där kona har bajsat. Gullvivor, daldockor, smörblommor, prästkragar, blåklockor och midsommarblomster. Tänk vilken fantastisk natur vi har, och just nu är den som vackrast.
Varje år blir jag lika tagen av den explosion färger och former som liksom väller ut ur jorden. Den har sådan kraft att man nästan inte hinner med.
Tänk att varje dag få leva i detta fyrverkeri, vilken livskvalité.
Och jag hoppas, hoppas, hoppas att alla oavsett om vi är asfaltsblommor eller inte. Är rädda om vår natur, utan den är vi ingenting...........

Med inspiration från naturen föddes följande tre...........

image63

" Sigrid " Akrylmåleri på bomullsduk. 30-90 cm.
Pris: 2800:-
Såld.

image64

" Signe " Akrylmålning på bomullsduk. 30-90 cm.
Pris: 2800:-
Såld.


image65

" Saga " Akrylmålning på bomullsduk. 30-90 cm.
Pris: 2800:-
Såld.

E.mail: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Steffi

Kanske ska du bli poet istället, min kära mor? Livsglädje av grönskan. De borde ju bli så. underbara tavlor. Så härligt färgsprakande med massa färg.. <3

2007-05-14 @ 18:25:13
URL: http://ssteffi.blogg.se
Postat av: Jan B

Jag fascineras av Signe!
Tycker att tavlan är väl i klass med t ex Picassos aktstudier.
Blir glad när jag ser den och tänker på hur den kommer att pryda sin plats i en sal och i konsthistorien
:-)

2007-06-20 @ 01:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0