Semesterfirare.......

Trodde mina "damer" tagit semester för en lång tid framöver. Men icke, vipps så är dom tillbaka och fyller stora målardukar med sin alldeles speciella stil.

Två väldigt vackra och lite mystiska kvinnor stiger i land på Harstena, ett lite underligt resmål kan tyckas. Alla tittar och undrar när Evert möter upp för att vägleda kvinnorna till det gamla vandrarhemmet. Det börjar tisslas och tasslas på bryggan och huvuden åker upp och ner i båtarna och ut ur restaurangfönstren......
Evert lotsar lite generat kvinnorna genom ön. Huset är slitet och kvinnorna ser att Evert skäms. Han visar på kvinnorna sitt rum som går helt i rött. Själva rummet är fräscht förutom att det är stora hål i väggarna så att man kan se rätt in i rummet bredvid.............

image97

" hålet i väggen till det andra rummet "
3600:-
Såld




image98

" det andra hålet i väggen till det röda rummet "
3600:-
Såld





image95

Närbild från en av tavlorna....


image96

Närbild från en av tavlorna........







image93

" båthus på Harstena "




image94

" båthus i norra viken på Harstena "

Kommentarer
Postat av: Britta B

nu skiter jag i det här å åker till Ullared!
Orkar inte med dina målerier, bara så du vet!
avundet kokar i mig....vill för fan oxå måla sådära!
Fast jag har kläckt en del saker som inte du vet....hittat ett ruckel där 2 gamla bröder bott å jag ska få access.....ååå vilka planer jag har!
Evert jo ja tackar ja.....ett blekt manfolk med brun basker, runda solkiga brillor och lite ragg i nacken....grå ragg! I innerfickan en halvt avslagen plupp å lite snus i ena mungipan...
det är Harstena evert det....ska nog måla honom ja...
Kram

2007-08-28 @ 07:40:52
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Elzie

Härligt! Visste du om att jag gillar rött? Det har varit min färg sen jag var liten och att nu se dina härliga tavlor i den färgen får mig att rysa. Och damerna ser välbekanta ut.
Kram Elzie

2007-08-28 @ 09:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0