Resultatet av sommarens inspiration!

Trodde att jag skulle kunna ta semester från mitt målande men det har varit svårt. Som jag berättat tidigare så har min dotter ockuperat min ateljé över sommaren och jag tyckte det skulle bli skönt att ta en paus. Men när man fått lite ledigt och intrycken och inspirationen fyller hjärnan till så den milda grad måste den ju få komma ut. Så med ett sprängfyllt huvud som formligen bubblade fann jag ingen annan råd än att inreda en del av vår lilla veranda till målarhörna. Med andra ord en liten plätt på ca 4 kvadratmeter. Så i skuggan från min doftkaprifol har jag suttit timme ut och timme in och bara målat. Sonen har levt på pannkakor och glass från frälsningsarméns sommarhem. En och annan kväll på restaurang har det väl också blivit. Är inte det semester så säg.......

Så! Det som inspirerat mig denna sommar är miljöer och oftast något ensliga platser. Sådana ställen som jag kan längta till ibland. Men jag vill inte känna mig fången utan snabbt kunna ta mig till civilisationen. Helt enkelt ha det bästa av två världar. Målnigarna är ofta indelade i fält efterssom jag upplever  vårt svenska landskap väldigt rutigt. En ruta med raps där, en med lin här och så en med säd där borta, en liten dunge och ett oval sjö som bryter av det där och blir en perfekt sammansättning av färger och former.

Välkommen tillbaka och till sommarens "kollektion"

image75

" solrosgården "
SÅLD.




image76

" det lilla huset vid rapsfältet "
Pris: 900:-




image77

" vindpinat och ensligt "
Pris: 700:-




image78

" huset vid den lilla tjärnen i skogen "
Pris: 2200:-




image79

" vakthunden "
Pris: 1500:-
Såld




Här nedan följer en serie som jag mer kallar för inredningskonst. Med en neutral färgskala har jag jobbat mer  med strukturen i duken inte så mycket med själva objektet. 

image80

" Afrikansk lilja II "
Pris: 1800:- 




image81

" vi på gården "
Pris: 1800:-




image82

" älskar att dansa "
Pris: 900:-
Såld.




image83

" älskar också att dansa "
900:-
SÅLD




image84

" kamelerna i grottan "
Pris: 400:-
Såld



image85

" högbent mamma försvunnen "
Pris: 400:-
Såld



image86

" högbent mamma på vift "
Pris: 400:-
Såld




image87

" får i prickigt "
Pris: 400:-
Såld




Två målningar med inspiration från fjärran länder. Tänk en mörk natt mitt ute i öknen. Endast en stjärnklar himmel och sand sand sand........

image88

" tältlägret "
Pris: 1500:-




image89

" det lilla, lilla tältlägret "
SÅLD


Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

Va ska man säga..
nr 1 älskar jag, den är skåneland, glimmingehus å allt det vi pratade om igår!
Nr 2 å alla de andra är ju bara
ljuvliga!
Fan så bra du e!

2007-08-23 @ 16:22:04
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Jan B


Nu ÄR du en riktig konstnär.
Timmarna i "bersån" har lockat fram mästerskapet i dig.
Du har en härlig humor också och titlarna sitter !
Själv tycker jag nog bäst om Kamelerna i grottan och Tältlägret men ingen är dålig. Tack för den berikande titten!

2007-08-24 @ 22:01:57
Postat av: Britta B

tänker på dig idag och det är en given succé!
Kram

2007-09-01 @ 09:13:01
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0