Vart tog alla syltande och saftande "tanter" vägen?


Älskade gamla, stora, tjocka "tanter", syltandes och saftandes i sina stora bondkök. Som tycker att livet är en fest när hela skogen bjuder på läckerheter.  Det riktigt lyser om dessa fantastiska gamla "tanter" när de får berätta om sina knep och hemligheter. Men  ibland är hemligheterna så hemliga att de inte delar med sig av dem, det kan gälla köttbullerecept bl.a.

Nej! Upp med dubbelhakorna gamla "tanter" ,  med  era stora  barmar  och höga svansföringar. Ni är sååååååå häftiga. Vill att det i framtiden åtminstone ska finnas några som ni.............

Här nedan har just två av dessa gamla "tanter" tänkt pröva på det glamorösa livet. Men vet ni vad! Jag tror  faktiskt de längtar hem. Hem  till kaffe och nybakt bulle...........

image51

"Och vi som målat naglarna och allt"  Akrylmålning på linneduk. 140-140 cm.
Pris: 7500:-
Såld.

E.mail: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Elzie

Hej där! Det var ju inte så svårt att hitta hit!!! Jag bara gick in på Hoppetossans sida så hade du ju adressen där. Håhå jaja.
Ville bara säga att jag älskar tavlan "som gud skapade mig". Den är så fin. Det är inget fel på dina andra tavlor heller, men just den slog an på mig så fort jag fick se den. Keep on your good work.
Kram Elzie

2007-04-24 @ 13:15:58
Postat av: Till Elzie!

Kul att du hittade hit. Det är fler som tycker om just den tavlan. Nej ju måste jag fortsätta mitt arbete dvs. målandet :-)

2007-04-24 @ 15:32:13
URL: http://anneliejernbergskonst.webblogg.se
Postat av: Annika Söderman

Älskar dina tavlor, önskar jag kunde köpa dem alla! :-D

//sign. LillaLulla på familjeliv.

2007-04-26 @ 14:48:18
URL: http://gangsterskalman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0