Somliga dar känns bättre än somliga dar!

Ibland behövs det inte mycket för att allt ska kännas helt fel. När det handlar om oss kvinnor, gäller detta ofta kläder. Varför ser man så ful ut i ett klädesplagg ena dagen,  för att nästa dag se helt fantastisk ut i samma plagg. Detsamma gäller frisyren. Ena dagen får man till det, den andra hänger allting bara rakt ner. Det konstiga är att de dagar när man känner sig sådär ful, brukar hela dagen fortsätta i ett kaos.
Nej! Jag tycker att det borde finnas någon typ av "burka" som man kan gömma sig i dessa dagar. Som en stor svart sopsäck, med en enorm huva. Huvan ska vara konstruerad som en påse och så pass stor att man får rum med en tidning,en kopp kaffe och en ficklampa. Då har man ju någonting att ägna sig åt dessa hemska da´r.  Ett tryck där det står " Stängt för dagen", är också att föredra. För sin egen skull, men kanske framförallt för familjens.

Jag har målat två tavlor och utgått från dessa två känslor.

image56

" Fy, faan vad jag är trött på prickigt "
3200:-
Såld.

image57

" Spegel, spegel på väggen där "
3200:-
SÅLD

E.mail: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Bästis Britta

Jag älskar dej!
Den sista där....vad ska jag säga, tårarna steg i vrån när jag såg den......
Bara så du vet , den är jag!
Kram
*packar å reser upp till Nypan, vill va mä er nu*

2007-04-27 @ 16:35:55
Postat av: Anne-Lie!

Välkommen! Champagne på kylning!

2007-04-27 @ 16:38:47
URL: http://anneliekreativ.webblogg.se
Postat av: Elzie

Jag känner mig som den första!! För tillfället är ingenting roligt. Inte ens att jag fått lite färg i mitt, för övrigt, gråa hår. Så är det väl när det inte blir som man vill. Ha det så gott. Champagne - åh....

2007-04-27 @ 18:28:27
Postat av: Britta B till Elzie

Elzie....
Kvista över hit så ska jag nog få dej på humör.Vill inte att du ska va deppig heller....
måla om nåt litet eller klä om en stol, nåt skoj måste det finnas att bita tag i....
Kram

2007-04-27 @ 19:05:30
Postat av: Till Elzie!

Åh! Elzie. Jag tror att Britta, du och jag skulle behöva träffas och skratta lite åt livet. Lite bubbel, så blir det "bubbel" och skratt. Är helt övertygad om att du är jättefin i ditt nyfärgade hår, men du har bara den där "burkadagen". När ingenting känns rätt. Hoppas du får en bra helg! Kram Anne-Lie.

2007-04-27 @ 23:33:53
URL: http://anneliejernbergskonst.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0