Semesterfirare.......

Trodde mina "damer" tagit semester för en lång tid framöver. Men icke, vipps så är dom tillbaka och fyller stora målardukar med sin alldeles speciella stil.

Två väldigt vackra och lite mystiska kvinnor stiger i land på Harstena, ett lite underligt resmål kan tyckas. Alla tittar och undrar när Evert möter upp för att vägleda kvinnorna till det gamla vandrarhemmet. Det börjar tisslas och tasslas på bryggan och huvuden åker upp och ner i båtarna och ut ur restaurangfönstren......
Evert lotsar lite generat kvinnorna genom ön. Huset är slitet och kvinnorna ser att Evert skäms. Han visar på kvinnorna sitt rum som går helt i rött. Själva rummet är fräscht förutom att det är stora hål i väggarna så att man kan se rätt in i rummet bredvid.............

image97

" hålet i väggen till det andra rummet "
3600:-
Såld




image98

" det andra hålet i väggen till det röda rummet "
3600:-
Såld





image95

Närbild från en av tavlorna....


image96

Närbild från en av tavlorna........







image93

" båthus på Harstena "




image94

" båthus i norra viken på Harstena "

Resultatet av sommarens inspiration!

Trodde att jag skulle kunna ta semester från mitt målande men det har varit svårt. Som jag berättat tidigare så har min dotter ockuperat min ateljé över sommaren och jag tyckte det skulle bli skönt att ta en paus. Men när man fått lite ledigt och intrycken och inspirationen fyller hjärnan till så den milda grad måste den ju få komma ut. Så med ett sprängfyllt huvud som formligen bubblade fann jag ingen annan råd än att inreda en del av vår lilla veranda till målarhörna. Med andra ord en liten plätt på ca 4 kvadratmeter. Så i skuggan från min doftkaprifol har jag suttit timme ut och timme in och bara målat. Sonen har levt på pannkakor och glass från frälsningsarméns sommarhem. En och annan kväll på restaurang har det väl också blivit. Är inte det semester så säg.......

Så! Det som inspirerat mig denna sommar är miljöer och oftast något ensliga platser. Sådana ställen som jag kan längta till ibland. Men jag vill inte känna mig fången utan snabbt kunna ta mig till civilisationen. Helt enkelt ha det bästa av två världar. Målnigarna är ofta indelade i fält efterssom jag upplever  vårt svenska landskap väldigt rutigt. En ruta med raps där, en med lin här och så en med säd där borta, en liten dunge och ett oval sjö som bryter av det där och blir en perfekt sammansättning av färger och former.

Välkommen tillbaka och till sommarens "kollektion"

image75

" solrosgården "
SÅLD.




image76

" det lilla huset vid rapsfältet "
Pris: 900:-




image77

" vindpinat och ensligt "
Pris: 700:-




image78

" huset vid den lilla tjärnen i skogen "
Pris: 2200:-




image79

" vakthunden "
Pris: 1500:-
Såld




Här nedan följer en serie som jag mer kallar för inredningskonst. Med en neutral färgskala har jag jobbat mer  med strukturen i duken inte så mycket med själva objektet. 

image80

" Afrikansk lilja II "
Pris: 1800:- 




image81

" vi på gården "
Pris: 1800:-




image82

" älskar att dansa "
Pris: 900:-
Såld.




image83

" älskar också att dansa "
900:-
SÅLD




image84

" kamelerna i grottan "
Pris: 400:-
Såld



image85

" högbent mamma försvunnen "
Pris: 400:-
Såld



image86

" högbent mamma på vift "
Pris: 400:-
Såld




image87

" får i prickigt "
Pris: 400:-
Såld




Två målningar med inspiration från fjärran länder. Tänk en mörk natt mitt ute i öknen. Endast en stjärnklar himmel och sand sand sand........

image88

" tältlägret "
Pris: 1500:-




image89

" det lilla, lilla tältlägret "
SÅLD


RSS 2.0